hannagrinnebys

En weekend i Varberg med min bästa

Den 2/7 2019 är datumet då jag och Victor förlovade oss, och ingenting i hela världen känns mer självklart än att det är just honom som jag vill spendera livet tillsammans med. Vi må vara som natt och dag i många situationer, inte vara överens om allt och ha våra tjafs emellanåt, men vi klarar fan av allt tillsammans. Han är min kärlek och bästa vän. Min Victor.

Vår weekend I Varberg fick alltså automatiskt bli en liten "förlovningsresa" haha... Vi bodde på Varbergs kusthotell och hade det så himla bra och mysigt. Ett perfekt avslut på semestern. Vi tog även en sväng förbi Liseberg på vägen hem, jag som älskar karuseller och åker allt fick leka av mig och hade skitkul! Mamma och Christer som även dom var i Göteborg gjorde oss sällskap i några timmar, vi hade det riktigt bra.

I bilen påväg till Varberg! Victor är nyvaken och har precis bytt av mig som chaufför efter att han sovit den första biten.

Fredag: Vi åkte runt länge för att hitta parkering, då många badgäster ställt sina bilar på hotellparkeringen trots skylten "endast hotellgäster" haha... Till slut fångade vi en plats, checkade in och fick vårt rum. Hotellet har sådan fin och harmonisk miljö, man får verkligen en lugn känsla bara av att komma in i lobbyn. Vi bytte om till badkläder och gick ner till stranden, låg och solade en stund och tog sedan en kort promenad för att se oss runt lite grann.

Efter en dusch och ett glas rosé på hotellrummet gjorde vi oss i ordning för att äta middag nere i restaurangen. Senare gick vi till uteserveringen och beställde en varsin drink. Lyssnade på trubaduren som spelade och såg solnedgången på stranden. Sedan somnade vi gott, båda två var så trötta.

Lördag: Hotellfrukost är ju så sjukt gott och jag älskar det, medan Victor aldrig ens äter frukost i vanliga fall. Han fick i sig lite grann iallafall och jag åt tills jag blev proppmätt. Man måste ju passa på! Kl.10 hade vi bokat tid för massage, en s.k duobehandling där vi får en varsin terapeut men ändå är med varandra i samma rum. Efter att ha fått höra vad man kunde välja mellan så tog jag en hawaiiansk massage och det var så skönt! Victor provade på "horisontal shower" och fick därefter massage han med. När vi var klara fick vi en varsin shot som innehöll saltvatten och mineraler av olika slag.

Efter behandlingen hyrde vi en varsin cykel och tog en tur in till centrum och kikade runt lite. Köpte subway till lunch och cyklade sen tillbaka för att lägga oss på stranden en stund. Victor var dock skapligt bränd och det var en hel del maneter i vattnet så vi gick ganska snart upp till rummet och vilade framför tv:n en kort stund innan vi satte oss på uteserveringen och njöt av solen och stämningen.

Vi åt en varsin hamburgertallrik på kvällen (som jag inte tog kort på, katastrof) och lade oss i en hängmatta men en varsin drink i handen och hade det så mysigt. Vi såg en film på rummet innan det var dags att sova.

Söndag: Idag var det dags för ansiktsbehandling! Det blev en tidig frukost och sen gick jag och väntade på att det skulle bli dags för mig. Alltså ansiktsmassage med underbara krämer osv är ju bland det bäst som finns, det är någonting man egentligen borde unna sig oftare. När jag var klar var det Victors tur, och då gick jag upp till rummet och började packa ihop våra saker lite smått. Han var också nöjd med sin behandling, men var lite klen och tyckte att ögonbrynsplocket gjorde ont.

Vi checkade ut och betalade för allting innan vi begav oss mot Göteborg för att ta en sväng på Liseberg innan hemfärd. Strax efter vi börjat åka börjar regnet ösa ner och jag blev sjukt irriterad över att Victor då övervägde att skita i det haha... Turen var dock på vår sida och när vi suttit på Lisebergs parkering i ca 10 minuter och väntade på att regnet skulle upphöra så kikade solen fram. Sen blev vädret kanon och vi strosade runt i nöjesparken. Victor åker ju inte många karuseller medan jag åker allt. Jag köpte ett åkband till mig själv och ställde mig i den 20 minuter långa kön till Valkyria och åkte den ensam. Sen åkte vi Colorado, och jag åkte Atmosfear. Victor frågade mig om jag hade vågat ställa mig ensam i en kö på det här sättet och åka själv för 2 år sedan och jag svarade ärligt "Nej, det hade jag aldrig vågat". Det är egentligen långt ifrån min comfort zone, jag som alltid är rädd att se dum ut eller göra bort mig tycker ofta att det är ganska obehagligt att göra saker på egen hand och kan tycka att det är pinsamt att stå där ensam. Men jag var modig och vågade, och jag hade ju skitkul! Mamma och Christer kom ett par timmar efter oss, och Christer åkte ett par berg- och dalbanor med mig medan mamma och Victor spelade på chokladhjulen. Efter ytterligare några timmar som innehöll karusellåk och att vinna gosedjur och godis  var det dags att åka hem till Köping igen. Detta var en av de bästa helgerna någonsin och jag har verkligen mått så bra hela tiden. En underbar weekend tillsammans med min bästa.

Både räven och moroten är två pris från dagen, Victor var mer än nöjd!